På nogen måder er managerrollen i rockmusikken lige så omspundet af myter som positionen som idol. I dette seminar giver en række erfarne managers et real life-indblik i deres arbejde og forklarer, hvad deres rolle er i dagens musikbranche. Panelet vil bl.a. også behandle, hvornår et band har brug for en manager, og hvordan de finder den rigtige person til opgaven.
Jonathan Shalit (UK)Med en baggrund i reklamebranchen har Jonathan Shalit bevæget sig over i management inden for musik og tv. På musiksiden har han beskæftiget sig med alt fra r’n’b til musicals. Hans største fund, den walisiske sangerinde Charlotte Church solgte over syv millioner albums under hans vinger, og han bragte hende fra skolekoncertniveau til optræden på Hollywood Bowl.
Peter Jenner (UK)Efter at være blevet ansat som underviser på London School of Economics som blot 21-årig, besluttede Jenner at forfølge sin passion for musik, og skiftede til jobbet som manager for Pink Floyd. Jenner er generalsekretær for International Music Managers Forum, har støttet mange venstredrejede sager og kunstnere og er kendt for sit kontroversielle syn på musikbranchen.
John Glover (UK)John Glover startede Blueprint management i 1974 og har siden dengang udført opgaver for et bredt udvalg af artister fra Joe Cocker over Go West til Victoria Beckham. Glover er formand for The Music Managers Forum, stiftende medlem af Association of United Recording Artists, og har på baggrund af sit virke opnået status som en af branchens mest respekterede managers.
Jeasper KrøllJeasper Krøll har en baggrund som musiker, men startede som manager i 1996 efter at have læst økonomi, engelsk og jura. Han er formand for Music Managers Forum i Danmark, fungerer som konsulent for udenlandske festivaler og har desuden firmaet Clockwize, der bl.a. arbejder med management og digital distribution. Hans credits omfatter bl.a. Hush, Zididada og Infernal.
Christian Ulf-Hansen (UK) (moderator)I 1993 blev Christian Ulf-Hansen headhuntet til et job som formidler af kontakt mellem sangskrivere og forlag hos den amerikanske ophavsretslige organisation BMI, og han viste sig at have næse for at finde ikke-signet talent. Knap ti succesfulde år senere startede han som selvstændig, og skaffede som det første Teitur en international pladekontrakt.