Franske favoritter: The Broken Beats og I Got You On Tape til Paris
9. November, 2006
Henrik Friis |
Flyeren for "SPOT ON #1"
Som vanligt var der i sommer er stort kontingent repræsentanter for de franske musikmedier og -branche ved årets SPOT Festival. Og oven på festivalen udpegede de SPOTs bedste navne set med franske øjne, hvilket nu resulterer i en pariser-koncert med fire navne fra Danmark og Norge.
The Broken Beats og I Got You On Tape er efterfølgende plukket ud til tirsdagens optræden på pariser-klubben La Flèche D’or som del af ”SPOT ON#1”-aftenen - sammen med den norske ”SPOT-topscorer” Serena-Maneesh, der desuden trækker landsmændene 120 Days med sig.
- Vi ser den fremstødet som en naturlig konsekvens og videreudvikling af vores samarbejde med de franske medier og den franske presse, siger MXD’s leder Kristian Riis: – Franskmændene har gennem flere år besøgt SPOT Festivalen og har peget på den musik, de mener vil kunne interessere deres marked – så er det kun naturligt vi følger op og sender musikken derned, siger Riis.
L'essentiel - fransk for Essentials.
”Essentials” på fransk The Broken Beats har benyttet lejligheden til at indspille sin seneste hitsingle ”Essentials” i en fransk version – ”L’essentiel” - under ledelse af gruppens producer Carsten Heller, mens I Got You On Tape – der netop har været i Canada, også som følge af SPOT – planlægger cd-udgivelse i det franske og flere andre europæiske lande. Begge grupper er altså ”tunet ind” på koncerten på La Flèche D’or, der er en meget hypet klub med ”indie-feeling” – men med plads til 500 tilskuere.
Det er franske David Barat og hans firma Bellevue Management & Consulting, der står for koordinering, markedsføring og PR via flyers, plakater, annoncering m.m. forud for den dansk-norske aften - tirsdagens koncert kendes allerede nu af Radio Novas lyttere og rockmagasinet Magic!s læsere, som er ”partnere” omkring aftenen – lige som flere større musikmedier har meldt deres ankomst. Desuden står Barat for afvikling i samarbejde med MXD - Barat var også ”in charge” for den udsolgte ”SPOT on Denmark”-aften i Paris i fjor.
I Got You On Tape - europæiske planer.
At fremstødet i år udvides til at inkludere norske bands skyldes dels at omkostningerne på den måde reduceres for det enkelte land samtidig med at synligheden faktisk bliver større. Og så har MXD i forvejen har et yderst fornuftigt samarbejde med sin norske søsterorganisation Music Export Norway på flere andre fronter når det gælder musikeksport.