ROSA

SPOT

MXD
 


FORSIDE
NYHEDER
FESTIVALBILLETTER
DSB WILDCARD FESTIVALBILLETTER
PROGRAM OG
TIDSPLAN
BANDS
ANMELDELSER
SEMINARER
INTERVIEWS
KONFERENCIERS
TORSDAG: ÅBNINGSAFTEN
TORSDAG: KONFERENCE OG UDSTILLING
SPOT CAFE
INFO OM SPOT
INFO-KORT
FORMÅL OG
KONCEPT
SAGT OM SPOT
SPOT HISTORIE
SPONSORER OG
PARTNERE
OMRÅDEANSVARLIGE
TEKNIK
BLIV FRIVILLIG
KONTAKT OG
FEEDBACK
NYHEDSBREV

The Blue Van - Spot 2007, Ridehuset, lørdag

Nicolas Breschel, foto: Tilde Juul | 



Pigerne skreg og drengene råbte mange gange i løbet af The Blue Vans koncert i Ridehuset lørdag aften. Når man i bedste dramatiske stil ”lider” lidt, når man synger, ser ud, som om man seriøst vil smadre right-bækkenet eller næsten er ved at vælte sit orgel, er der åbenbart ikke meget at stille op for publikum, andet end at overgive sig. Det er medrivende og gamle klichéer som f.eks. ”Rockens virkemidler har været der siden stenalderen” giver mening. Og The Blue Van ved det godt. Når orgelspilleren ser ud, som om han knepper sit Hammond-orgel, handler det om sex. Når bassisten og guitarspilleren tager deres guitarer og peger op i luften, ligner det et vist symbol. Pigerne skriger på grund af seksualiteten, og drengene råber på grund af det vilde i rebelskheden. Det lyder plat, men der opstår en følelse eller en elektricitet blandt folk, der er til rockkoncert. Og den her gruppe forstår det til fulde, og publikum elsker det.

Musikken er ikke specielt original. Det lugter af The Kinks, The Who og Spencer Davis Group. Der er tydelige rhythm´n´blues, Motown- og rock´n´roll-referencer, men alligevel formår bandet at skabe en tro på, at The Blue Van ikke er Sir Henry & His Butlers, der genopstår i et quiz-show. Det er ren energi fra både publikums og bandets side, mens bassistens nærmest DAMP-agtige sceneoptræden er en levende udgave af samme. Det kan kun anbefales at gå til en The Blue Van-koncert. Se dem, hør dem og skrig!






         


Mail til ROSA